Pianolied van de maand #3 – Yann Tiersen

Een nieuwe maand, een nieuw… pianolied, u kent het ondertussen al.

Onlangs ging ik naar een concert van Yann Tiersen in de AB. Yann Tiersen is een Franse multi-instrumentalist die vooral bekend werd dankzij de soundtrack die hij samenstelde voor de film Amélie uit 2001. Iedere beginnende pianist zal wel al eens een liedje van Yann Tiersen ingeoefend hebben 😉

Het concert op zich vond ik eerder matig, het was een beetje té orchestraal, soms te melig ook, al was er één fantastisch nummer dat ingezet werd met twee akoestische gitaren maar waarvan ik helaas de titel niet ken. Een ander nummer dat me bijgebleven is, is een solo-stuk dat hij op viool bracht. Ik heb het nadien opgezocht en dit bleek het nummer “Sur le Fil” te zijn. Ik vond echter ook een aantal pianoversies van dit nummer terug, en aangezien we hier enkel pianomuziek voorstellen, hieronder een mooie nagespeelde pianoversie van “Sur le Fil”. Indien u eerder van vioolmuziek houdt, kunt u hier terecht. Bent u nog mee?

Pianolied van de maand #3 – Yann Tiersen

Geef een reactie

