Pianolied van de maand #18 – Lubomyr Melnyk/Parasol

Lubomyr Melnyk is een Oekraïnse pianist en componist en de zelfverklaarde uitvinder van de “Continuous Piano Music”, een muziekstijl die gekenmerkt wordt door een zeer snelle en repetitieve manier van spelen, tot 19 noten per seconde. De flow die zo ontstaat geeft de muziek een hypnotiserend, bezwerend karakter. Sinds 2013 bracht hij een aantal platen uit op het label Erased Tapes Records uit de UK, en geraakte zo wat meer bekend in onze contreien. Het nummer hieronder komt uit zijn vorig jaar uitgebrachte plaat “Rivers And Streams“. Een uitstekende review van dit album vind je op de blog van De Ongeletterde Wanhoop.

Pianolied van de maand #18 – Lubomyr Melnyk/Parasol

9 gedachtes over “Pianolied van de maand #18 – Lubomyr Melnyk/Parasol

  1. Bijzonder, en dat bedoel ik niet negatief.
    In mijn gedachten zie ik een bergbeekje dat zich hevig kabbelend een weg baant tussen de rotsen. Past perfect bij de titel van het album.

    Is een verzoeknummer aanvragen ook toegestaan? Please?
    Ja of nee, ik doe het toch….ik had graag eens een klassiek pianostuk gehoord begeleidt door een groot orkest. De keuze laat ik aan jou.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

