Pianolied van de maand #19 – Rachmaninoff/Piano Concerto No. 2 Op. 18

Oeps, de laatste dag van maart, hoog tijd dus voor een nieuw pianolied. Time flies when you’re having fun…

Deze maand een verzoeknummer van blogster Els. Zij had graag een klassiek pianostuk gehoord, begeleid door een groot orkest. Bij deze, Els: het Piano Concerto No. 2, Op. 18 van Rachmaninoff, gebracht door pianiste Anna Fedorova en begeleid door de Nordwestdeutsche Philharmonie. De opname dateert uit 2013. Veel luisterplezier! 🙂

Pianolied van de maand #19 – Rachmaninoff/Piano Concerto No. 2 Op. 18

6 gedachtes over “Pianolied van de maand #19 – Rachmaninoff/Piano Concerto No. 2 Op. 18

  1. Hey, mijn favoriet. Het allermooiste klassieke stuk met orkest, naar mijn bescheiden mening. Er zit zoveel kracht en emotie hierin. Het is misschien bijna op het randje van overdreven, maar juist dat het met al die afwisselingen en groot vertoon toch zo breekbaar blijft maakt het voor mij zo’n bijzonder stuk. En de uitvoering is knap gedaan. Vol overgave.

    Liked by 1 persoon

  2. Verdorie toch, ik ben hier enkele weken niet op bezoek geweest en dan post jij mijn verzoeknummer.
    Mooi, krachtig stuk. De manier waarop het geluid van al die instrumenten samensmelten tot één geheel, het moet wonderlijk zijn om dat live te kunnen aanhoren.
    Ik zou het niet droog houden, dat weet ik wel zeker. Er zou, denk ik, een ganse doos Kleenex moeten aan geloven!
    Dank je wel hé Pianolied! Als ik jou ergens plezier mee kan doen….
    Ik ga al denken aan een volgende suggestie voor jou. 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

